fredag den 10. juni 2011

Særligt henvendt til KF.

Faldt over mig selv i skridende stilling,
og hvor var det egentlig et kønt syn,
bortset fra jeg ikke selv kunne se det.

Tog lige mig selv i atter at tænke
at politik er ubrugeligt, samfundet en joke,
men ville vi nu alligevel bryde os om
alle at sidde med bongotrommer om et bål,
og ville al vor lærdom ikke gå formålsløst tabt
i forholdsvist ubrugelige refleksioner af livet
Og er naturalismen egentlig løsningen,
og er den vækstorienterede egentlig dum,
og hvorfor har jeg denne trang
til at være en udpræget passiv borger
På den anden side ikke optimalt
at sleske for medborgere kun for at sleske
Og jeg tror sgu egentlig bare jeg må stoppe op
og finde den gyldne middelvej engang
om et par tusind år...

KF, helt oprigtigt talt, jeg beundrer dig for at kunne sætte dig ordentligt ind i politik, og så i så ung en alder. Og hvis du skal i gymnasiet næste år, synes jeg du skal vælge den samfundsvidenskabelige linje hvis du tror det ville give dig stort udbytte, - altså hallo, bare fordi jeg selv ikke kan finde ud af at tænke i statsudvikling og kommunale rettigheder, kan du jo godt gøre det! Skål for dig (jeg drikker cola lige nu) :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar