fredag den 17. juni 2011

Kuren mod alt.

Har gjort mig den overvejelse at opgradere min sundhed til det fortræffelige. Om min sjæl eller krop er mest trængende, er ikke sådan lige at finde svaret på. Læger, psykologer og hjernevridere ville mene at føromtalte to effekter, samt de resterende dele af det hele menneske, arbejder sammen, og at det (sundhed) derfor er noget med balance og at være omsorgsfuld overfor dem allesammen. Sådan en gang bøvl. Hvem har en fuldendt, velafbalanceret helsekrop og også en interessant personlighed og også en nogenlunde sund mental tilstand? I fald der findes et eksempel, sig mig det og lad mig komme denne højtstillede halvgud for nær (kan ikke love en kniv ikke vil være at finde i min højre sidelomme).

Tag noget mere sol, så din hud lige bliver lidt mere hærget og slap og læderagtig, nyd den næste smøg og den næste igen, og vær ikke bange for at lykkepillerne eller elektrochokket vil forværre din psykiske ustabilitet. Og tag syv dybe indåndinger i en storby hvor benzinosen endnu ikke er bandlyst, vær ikke bange for at lege med ilden på din lidt halvtomme kærlighedsfront, tøv ikke med indtaget af de gyldne dråber.

Det var så ikke lige kuren mod alt. Sådan én findes nok ikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar