lørdag den 11. juni 2011

Er træt af kønsroller...

...så vær sød at droppe dem! Det er stenaldermanerer, forældede og på alle måder totalt ubrugelige. De kan måske lige gå an i rollespilslege, en hyldest til det eventyrlige liv fra en svunden tid. Men helt ærligt, den dag idag viser de sig sgu da ikke som andet end lønforskelle, parforholdsknas, personlighedsnedbrydende generaliseringer, alt for macho skiderikker og alt for snerpede kællinger. Jeg er i hvertfald ikke på. Og NEJ, jeg er ikke feminist! Mener ikke at brændte bh'er og ubarberede armhuler og løstsiddende bukser og svovlende tonefald kan have gjort en reel forskel. Hvis de da ikke ligefrem har forstærket kønsforskellene. Men hvis jeg nu fik mig en kønsskifteoperation - ja, så ville jeg være uigenkendelig, ekstremt sej og måske passe en lille smule bedre til mig selv. Eller måske ikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar