tirsdag den 28. juni 2011

En handling er ikke nødvendigvis i sig selv stærk, men den kan give dig en følelse af at være det.

Et lille varsel: Jeg har fundet frem til at jeg faktisk udtrykker mig bedst og renest i forholdsvist korte vendinger, så nu vil jeg forsøge mig med at klemme små lommefilosofier ind i mine derudover næsten almindelige blogindlæg. Ovenstående overskrift er en sådan lommefilosofi, bare så du lige er forberedt på at jeg sgu nok desværre ikke er ligeså bagklog som man kunne have ønsket.

Nå, men det her skulle egentlig handle om noget helt andet. I går, - i GÅR!! - sad jeg i fodenden af en briks i fire timer, vejret udenfor var skønt og smukt, studenterne lallede stadigvæk rundt, og i lokalet jeg befandt mig i var en "luftmaskine" (hvad fanden hedder sådan en?) tændt på fuldt blus. Hvorfor jeg ikke var ude i den ægte luftvare? Fordi jeg fungerede som mental, i nogen forstand også fysisk støtte for min veninde, som var den der lå ned på briksen - vi var i en TATOVØRforretning :D

Episk oplevelse, ville mange have kaldt det. Jeg syntes det var et frisk pust i min unge verden. Og jeg er heeeelt forgabt i kunstværket der kom ud af det, såvel som min veninde selvfølgelig også er. I der kender mig personligt har sikkert en idé om hvem den nu tatoverede kan være, og jeg siger bare hvis/næste gang du møder vedkommende, vær fordomsfri i tilfælde af at du er modstander af skønhedsindgreb, og du vil få et æstetisk kærtegn på opleveren.

Min mening er at tatoveringer har deres egen skønhed. Man skal inden man får en kunne se for sig hvilket billede der kommer, og i tanken placere det nøjagtigt på det ønskede område af kroppen. Det er helt bogstaveligt talt en visuel drøm der går i opfyldelse. Og det er smukt hvis en tatovering fortæller en historie. Om den udtrykker en allerede eksisterende historie eller om den selv skaber en, skal være op til en selv. Til dem der skulle være i tvivl: ja, jeg regner med jeg nok også selv får en tattoo en dag, men at regne med noget vil altid være udelukkende teori, og jeg ved ikke om denne teori vil forplante sig i den ydre verden og blive til praksis. Men masser af respekt til jer der går og drømmer om at få en, - få den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar