fredag den 7. september 2012

En lille liste over folkefærd, hvis bestand bør holdes på et harmonisk, uskadeliggørende niveau :)

1. Folk der ikke har indset at bacon er nødvendigt for verden, også selvom de så tilfældigvis ikke selv spiser det.
2. Folk der æder for meget af ikkejagende dyrs mad (måske det ligefrem er dette folkefærd der i sin tid var skyld i  den totale udryddelse af vegetariske dinosaurer?)
3. Folk der tror de er sunde udelukkende fordi de har kvittet velbehaget ved en bøf. Hakkedreng nej tak, softice yes sir!
4. Folk der har dannet sig denne totale vrangforestilling at det kun er slagtedyrenes forhold der kan/bør forbedres.
5. Folk der fremkommer med argumentet om at kødproduktion forårsager enorme CO2-udslip, for så at gå ned i kælderen og starte vaskemaskine og tørretumbler, ind i køkkenet igen og tænde radio og emhætte (der er jo mange der ikke tåler vedvarende hvidløgsstank) og videre ind i stuen og tænde lyskæde, fjernsyn, computer, mobiloplader, air condition, løbebånd, radiator, skildpaddeterrarie, printer, vibrator, respirator und so weiter! 
6. Den her er min yndling: Folk der påstår jeg er født med blodtype 0, blot fordi... ja, har faktisk ikke fattet hvorfor.
7. Folk der bare generelt er dobbeltmoralske, men dette folkefærd er vist for udbredt til at kunne konkretiseres.
8. Folk der er af den mening at jeg lige nu bør tage notater ...
9. Folk der tror jeg er lesbisk.
10. Lærere.
11. Præster.
12. Festivalvagter.
13. Folk der altid taler om deres førhenværende efterskoletid (og C, det er ikke dig jeg taler om, don't worry ;))
14. Folk som jeg, men nu findes der jo heldigvis også kun én mig, og skrev egentlig også mest en nr. 14 for ikke at lege med skæbnen (overtro er den nye sort).

Ellers elsker jeg faktisk alle mennesker, det er ikke for sjov. Og elsker selvfølgelig også principper i næsten enhver forstand, men alt med måde <3

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  2. Har lige bevist at jeg ikke er en robot.

    SvarSlet