fredag den 26. august 2011

Selvcentreringstrip

Hej, jeg er et forfærdeligt menneske. Jeg er ligeså usikker, perverteret, kødelig som alle andre, men i langt flere tilfælde end hvad der kan kaldes gennemsnitligt, vender jeg disse tillægsord til at være noget dårligt, horribelt, forfærdeligt. Jeg har leget så meget med ilden at det kan betragtes som usundt. At lege med ilden betyder, som jeg har forstået det, oftest at man gør noget som i sidste ende kun går ud over én selv. Men åh nej åh nej, det jeg her taler om er det som i sidste ende går ud over andre. E-go-is-me. Åh, jeg døjer det ikke! Hvem/hvad gjorde at jeg blev sådan her? Det der er så totalt tankevækkende selvcentreret ved en tankegang som denne, det er at jeg sidder og flæber som om det er mig det går ud over. Jeg har mod til at erkende min nederdrægtighed, men ikke til at gøre noget ved den. Jeg handler, og tænker bagefter. Og når jeg så tænker, så er det på hvor forfærdeligt min egen krop har det, at huse så sort en sjæl. Det er en dobbelthed, - selvcentrering i selvcentrering!

Jeg er lost in my mind. Hinsides al tænkelig hjælp, medicin og terapi. I dén grad indenfor fare!

Kærlig hilsen E

Ingen kommentarer:

Send en kommentar