fredag den 15. juli 2011

Mit paradis, mit årlige højdepunkt...

Imorgen smutter jeg over til den anden side af Øresund :)))
- Ved ikke hvor mange af jer der synes om og overhovedet har været i Sverige, men jeg eeeeelsker det ! Rettere sagt, jeg elsker en helt bestemt plet af dette land: Der er en lille by, Örkelljunga, den er forholdsvist sydligt beliggende. I en rundkørsel et stykke uden for den befinder sig en McDonalds, en tank og så en af landets største "godisforretninger" hvor jeg efterhånden er skide velkendt. Og så kan man køre ad en mindre vej ud på en sti, og den sti fører ind i en skov, og rimelig tideligt på stien drejer man til højre, og ja, så er man ved mit helt personlige drømmested. Tre store rødmalede feriehytter i bedste svenskerstil, isolerede fra larm og anden menneskeskabt dumhed, en utrættelig bæk omgivet af mystificerede træer løber lige nedenfor, og den ender endda ud i en sø hvor jeg både har badet og sejlet i kano hvert år. Ja, med hvert år mener jeg altså de sidste omtrent fire år, jeg tror nok det imorgen bliver femte gang min familie og jeg tager på denne ferie, - det er blevet en årlig tradition, og der kommer altid alle mulige, både folk jeg kender og ikke kender.

Nå, altså jeg ved godt at det ikke lyder som noget særligt, masser af mennesker tager på denne slags "fællesferier med andre familier", og gerne i lige netop Sverige. Men for mig er det virkelig blevet et årets højdepunkt, jeg ser frem til det i flere uger inden, og ikke én gang har jeg længtes væk derfra. Hidtil har jeg faktisk ikke snakket specielt meget med de mennesker jeg ikke kender, som er der, men det kunne være jeg skulle ændre på det i år. Og måske ikke. Man kan virkelig sagtens være helt alene eller sammen med få andre uden at føle man spilder tiden. Har heller aldrig prøvet at tage nogen venner med derop. Jeg synes ligesom det er en uge hvor jeg bare gerne vil nyde familiens selskab, og hvis jeg selv skal sige det er jeg egentlig ikke ellers én der er specielt bevidst om den slags. Så jeg tror virkelig stedet i sig selv har en eller anden indflydelse på mig. Ugen er måske det man ville kalde en "lade-op-ferie", - den gør sgu en forskel for resten af året!

Hæhæ, og det eneste jeg ville informere om var faktisk bare at jeg fra imorgen til på næste lørdag ikke vil være til at få fat på. Hvis ikke jeg føler en alt for skrøbelig og dyrebar ro i sindet når jeg kommer hjem, kan det være jeg vil skrive et dobbelt så langt indlæg som dette, hvor jeg så vil fortælle om hvad jeg har lavet deroppe. Altså, det er min blog, hvis du synes jeg er alt for kedelig og sentimental kan du bare smutte!

Nyd fortsat sommeren, og hvis du ligesom jeg indtil videre har lavet Nul Og En Skid og ikke gider fortsætte dette og ikke har en idyllisk ferie stående for døren, så få fingeren ud og bestil en afbudscharterrejse eller pendl på tommelfingeren til Rusland. Pas på dig selv :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar