lørdag den 14. maj 2011

Noget om M og C og P.

Kan ligeså godt sige det som det er, folk er vilde med min blog! Fik for nylig tre forespørgsler på blogindlæg dedikeret personligt til vedkommende selv, og i og med det simpelthen er for hårdt at skrive tre, og jeg skal spare lidt på de kreative kræfter, vil jeg nu i dette ene indlæg psykoanalysere disse tre af mine bekendte. Møder man dem, vil det hurtigt gå op for én at det er tre meget forskellige individer, men fælles for dem er at de går på en idealistisk flipperskole, hvor man uddannes og udvikles på godt og ondt. Indlægget her vil i øvrigt bestå af rene skære improvisationer, lad os se hvad vi finder på!!

Hmm. M har jeg kendt i cirka to år. Hun er et på alle måder sødt og smukt væsen, stille og rolig af natur, af og til forekommer hun mig at være lidt drømmende og verdensfjern. Et åndfuldt individ. Jeg har haft mange dyrebare stunder med hende, især i filosofisk henseende. Hun er ikke et menneske af stærke, fremadtonende holdninger, men har mange selvstændige meninger hun ikke nødvendigvis behøver råbe ud i alle fire verdenshjørner, lige dér ligner jeg hende nok ikke så meget igen :p Jeg tror mange beundrer M for især hendes evne til at være selvbehersket, men alligevel få sagt hvad hun mener når det virkelig gælder. Som ven er hun der hundrede procent for én (ja, M, undskyld jeg begår vold imod din person ved at bruge en sådan kliché, men den er sgu lige fra hjertet). Kommer til at savne hende helt horribelt når hun snart tager på efterskole. Så sent som igår udtalte hun at hun nogen gange "simpelthen ikke forstår min tankegang", her gik så op for mig at det gør jeg sgu egentlig heller ikke selv! På den måde har hun faktisk flere gange gennem tiden hjulpet mig, og det kan man jo kun værdsætte. Har grinet i enorme mængder sammen med hende, samtidig er hun god til at være seriøs når jeg er useriøs; for eksempel idag hvor vi sad og havde en længere samtale om følelsen angst, jeg grinede som en klovn i brunst, men hér formåede M virkelig at få mig ned på jorden og til at se at angst faktisk ikke er sådan at spøge med. En anden rigtig god oplevelse jeg har haft med hende var engang efter en fest, vi skulle sove hjemme ved mig og var ved hjemkomsten pænt smadrede, men så lå vi og havde en egentlig meget personlig samtale, helt hyggeligt og uforpligtende, og så sagde vi faktisk bare godnat og faldt automatisk i søvn. Har i det hele taget aldrig tænkt på hende som krævende, hun er afslappet og en lun person. Hendes humor kan jeg ikke rigtigt definere, for nogen gange forstår jeg slet ikke hendes jokes, og andre gange, faktisk oftest når hun siger noget der egentlig ikke var i spøg, får hun mig til at knække sammen af grin. Jeg kan lide hendes selskab, og selvom hun som sagt siger hun ikke altid forstår mig, synes jeg hun er god til at være lyttende og fordomsfri hvis jeg har nogle underlige tanker jeg trænger til at få luftet. Så altså, M, jeg håber du gider holde kontakten med mig, forresten har jeg ikke været i din campingvogn endnu? :D

C. C, C, C, hvor skal jeg dog begynde med dig, din slemme tøs? Kan huske du engang nakkede min Twilight-dvd uden tilladelse, og efterfølgende måtte jeg dække over dig fordi vi befandt os på en lejrtur hvor man slet ikke måtte se film. Men altså, der er rettet nogenlunde op på det med alle de smøger du har foræret mig gennem tiden. Faktisk tror jeg næsten du lærte mig at ryge, stinker stadigvæk til det? Nå, fuck det. Jeg kan godt lide dig. Du er en dejlig trunte, du går lidt på runde, du har lidt for lang lunte - men du er en darling, vellidt af de fleste, festlig langt det meste af tiden, du formår at være evigt klar på at "fyre op for det syge shit" som du selv ville have kaldt det. Det er dejligt at du sætter lidt skub i tingene. Er desuden taknemmelig for de gange du mere eller mindre har reddet mig fra en ufrivillig tur i sølet. Elsker også dit engelsk, hahahahaha, æv, kan ikke engang komme i tanke om en af de formuleringer du har kreéret gennem tiden. Men whatever, du er et menneske med stor humor og en god portion selvironi, for det meste let af sind, dit selskab er opløftende. Beundrer dig lidt for at være så erfaren du er i så ung en alder. At høre gengivelserne af dine vilde oplevelser er inspirerende. Du har noget jeg ikke har, og jeg ved ikke om jeg har brug for det, men nogen gange kunne jeg sgu godt ønske jeg havde det. Vi skal slet ikke begynde at komme ind på hvad det er, for jeg kan egentlig ikke sætte ord på det. Måske er det der ikke engang, måske er det bare en illusion, men i og med jeg nu har nævnt det må der vel også i hvertfald eksistere en eller anden form for kerne af det. Bevar mig vel. Lige nu sidder du sikkert på en eller anden bænk i den fantastiske Mejlgade, måske "trækker du vejret" som ikkerygere ynder at kalde det. I aften skal du formentlig til fest et eller andet vildt sted. Og på mandag ser jeg dig, og så tager vi lige vores daglige pille, ok?

Så er der P, jeg valgte bevidst at lade ham være den delikate dessert. Jeg vil ikke sige jeg har et nært kendskab til ham, men i hvertfald har han foregivet at være meget ivrig efter at blive sat i fokus i et blogindlæg, så når nu han selv beder om det... Kan huske første gang, eller rettere sagt de første gange jeg mødte ham, det var i MINE cellotimer hvor den arrogante, højrøvede tumpe tillod sig at komme brasende ind mindst 20 minutter for tidligt! Ej undskyld, P, men brød mig helt ærligt ikke om din attitude, dette så nu også ud til at være gensidigt. P er (blevet!!) et sødt og rart menneske med endnu sødere og rarere doggyben, har aldrig lagt skjul på min begejstring for disse. Tror på sin vis der er en dybde i ham, men man må nok have tålmodighed hvis man vil lade ham selv vise den. Han har to gear til fester: dansende abe på speed og døddrukken, gammelmandssovende, udbrændt rockstar. I hverdagstimerne er han sjov, lidt anmassende og indblandende, men helt klart en fyrværkeribombe man ikke ville være foruden. For nylig var han så sød at proppe pizza med spermlignende dressing på ind i kæften på mig, hvordan kan man andet end tilbede ham? P har venner og er vellidt. Rent udseendemæssigt er hans stil ikke rigtigt til at sætte i bås; dengang han saboterede mine cellotimer gik han klædt i piercinger, mørkt tøj og et dystert samfundshaterudtryk..nu har han så midlertidigt skiftet til "lukket" hud, tøj i alskens skrigfarver og en måske lidt flabet, men for det meste venlig mine??? Ja, jeg undres, men altså, hvis det nu bare forholder sig sådan at han har set lyset, så fred være med det. Nu til noget helt andet. P bor på en gård hvor der er to ting at forholde sig til: fem aber (inklusive P) og et lidt vådt loftrum hvis gulv man nok ikke skal lægge sig ned og sove på. Denne gård og disse folk/aber har opnået noget der efter vor omgangskreds' standard nok svarer til rockstjernestatus. Dillen er at man nogenlunde kommer og går som det passer én, og er man rigtigt festtrængende tager man da bare derud weekenden over, og forhåbentligt gider nogle nice folk så komme og joine det syge shit. Har ærligt talt ingen idé om hvad man laver derude når ikke en fest er i gang, men på den anden side, rockstjerner hviler sig vel også en gang imellem, P gør som sagt i hvertfald når han er i sit gear nummer to. Forresten har jeg efterhånden hørt ikke så få historier om nogle slagtede kaniner og nogle spritkørselsture resulterende i fuldstændig nedpløjning af de østjyske landeveje, kan dog ikke greje om dette er normale foretagender? En afsluttende sætning henvendt personligt til P: har efter en ekstra overvejelse fundet frem til at du nok må være biseksuel.

Det var alt for denne gang. Flere psykoanalyser følger formodentligt snart, i og med flere har henvendt sig med en forespørgsel siden da. Indtil videre alt godt fremover til jer tre :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar