fredag den 27. maj 2011

En samtidens romantiker?

Det er så vigtigt hvordan man siger til dig at
den måde du har at rette håret på,
når du dybt koncentreret om en fregne
en aften spejler dig i et vestvendt vindue,
er næsten lige så smuk som selve foråret.

Jeg ææææælsker det, elsker denne dag hvor jeg fik det at se, elsker den velsignede person der præsenterede mig for det, og elsker ikke mindst Henrik Nordbrandt der skrev det. Seriøst, sådan noget fuldstændigt hjerteblødende, hudløst sensuelt poesi er vejen frem! O ve o vel, lær mig at skrive sådan...

Er ked af jeg ikke får blogget så meget for tiden, shit happens. Sidder lige nu og ser Stieg Larsson-triologien for omkring syttende gang. Ikke meget poesi at hente dér, men nu har jeg så Henrik Nordbrandt. Altså ja, jeg tror egentlig jeg er blevet mere selvkritisk hvad blogning angår; her er det så jeg håber Henrik Nordbrandt vil kunne åbne mine øjne for noget nyt.

Forresten, nu hvor selvkritikken er i gang, hvis du er kørt lidt træt i mine massive sammenpresninger af tekster, lort op og pseudopoesi ned, så tryk på mit "E" ude i højre side her for at komme ind på min profil, dér vil du finde den eneste blog hvortil jeg er knyttet som fast læser, og denne er befriende fri for halvselvfede fraser, men indeholder til gengæld masser af små kunstneriske fotos og berømte digte, blandt andre ovenstående. Jeg kan kun beundre min ven for at udtrykke sig kunstnerisk i sådanne billedlige strofer og at benytte andres digte i stedet for egne!!

"Gik glip af" lys nat i byen her til aften, hmm, måske sluttede min ungdoms spæde festliv førend det rigtigt var begyndt? Tragisk selverkendelse.

Har fundet et billede af Jodie Foster med en meganice frisure, har i lang tid overvejet at blive klippet, tør jeg tage springet? Lidt kort hår, længde til lidt under hagen, pjusket som hos en surfer. Jaja, det ville klæde mig at foretage et ryk i min stil, måske jeg faktisk bare skulle gøre det.

Elsker virkelig alle lige nu, i hvertfald dem der kan forstå digtet.

1 kommentar: